جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۰۴۸
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با استفاده از آب سد خاییز و تکمیل سد باهوش، آب مورد نیاز شبکه‌های آبیاری اهرم تنگستان در بالاترین ظرفیت ممکن تامین می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی محمدی اظهار داشت: تنگستان یکی از شهرستان‌های دارای ظرفیت بالا در زمینه توسعه به ویژه با رویکرد‌های کشاورزی است.

وی افزود: صیادی و آبزی پروری در بخش ساحلی و کشاورزی و باغداری در بخش مرکزی، نشان دهنده ظرفیت‌های ارزشمند این شهرستان در حوزه کشاورزی می‌باشد.

محمدی گفت: در راستای فعال کردن این ظرفیت‌ها و ایجاد ارزش افزوده در حوزه کشاورزی، دو سد باهوش و خاییز در شهرستان تنگستان در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: سد خاییز با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی اجرا شده در شهرستان تنگستان است و طبق وعده‌های قبلی، آب این سد در ابتدای تابستان جاری به نخیلات اهرم رسید.

محمدی اظهار داشت: تکمیل سد باهوش در کنار بهره برداری از سد خاییز، آب مورد نیاز نخیلات شبکه آبیاری اهرم را در بالاترین سطح ممکن تامین خواهد کرد و فشار زیادی را از منابع آب زیرزمینی خواهد برداشت.

وی افزود: دشت اهرم از جمله دشت‌های ممنوعه استان است و تا پیش از رهاسازی سد آب از سد خاییز، تنها منبع آبیاری نخلستان‌های این منطقه محسوب می‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: تامین آب پایدار تنها یک حلقه از زنجیره ارزش در صنعت کشاورزی است و با تکمیل دیگر زیرساخت‌ها اعم از آبیاری مدرن، راه آهن، بسته بندی، سردخانه، فرآوری و صادرات این چرخه تکمیل و توسعه واقعی بخش کشاورزی تنگستان رقم خواهد خورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر